OVER ONS

FYSIO SCHOOL

Het vak van fysiotherapie is de afgelopen decennia continu in ontwikkeling, Door veranderingen in de vergoeding vanuit de zorgverzekering, verandert de rol van de fysiotherapeut en worden behandeltrajecten korter. De moderne fysiotherapeut treedt steeds meer op als beweegcoach en zoekt het evenwicht tussen belasting en belastbaarheid.
Bovendien staat preventie steeds meer centraal binnen de moderne fysiotherapie. Nieuwe wetenschappelijke inzichten moeten worden vertaald in een praktische aanpak.

Bovenstaande ontwikkelingen vragen om nieuwe kennis en kunde, een kritische blik om het vak naar een hoger niveau te tillen, een dynamische houding en een andere manier van communiceren. Blijven leren als fysiotherapeut is daarom essentieel.

Deze elementen staan dan ook centraal in de visie van de Fysio school. Op basis van wetenschappelijke inzichten wordt er middels scholing in kleine groepen door wetenschappelijk geschoolde en enthousiaste fysiotherapeuten en sprekers probleemgestuurd onderwijs aangeboden.

EIGENAAR
KAY HENDRIKS & FABIO PODDIGHE

Fysio School is opgericht door Kay Hendriks (sportfysiotherapeut) en Fabio Poddighe (fysiotherapeut). Interesse in nieuwe ontwikkelingen en passie voor het vak lagen aan de basis voor de oprichting van de Fysio School. Het doel is om direct toepasbare, regionale en kwalitatieve scholingen te organiseren voor vakgenoten in kleine en interactieve lesvormen waarin netwerken en kennisuitwisseling centraal staan. Onze scholingen zijn gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten waarmee we het vak fysiotherapie blijven vernieuwen. Ons doel is om jou als collega tijdens de scholing de kennis en kunde te bieden die je in de dagelijkse praktijk tot een veelzijdigere fysiotherapeut maken om nog betere zorg te bieden aan de dynamische en telkens veranderende zorgvraag.